Dag 15 - 11 juni

Bij het ontbijt ontmoeten we Rita uit Zwitserland weer, we gaan gezellig met zijn drietjes aan een tafel zitten. Het ontbijt stelt niet veel voor en het stikt hier van de vliegen, heel erg vies allemaal dus we moeten een beetje snel dooreten. Rita vraagt wat onze plannen zijn voor vandaag, we hebben totaal geen plannen want je kan hier echt geen kant uit zonder vervoer.

Het resort ligt in een gebied waar geen toeristen komen en de stranden zien er verlaten uit, Koh Tao was hierbij vergeleken nog een druk toeristen eiland. Er zijn ook geen taxis in de buurt, dus we waren van plan om wat bij het resort te blijven hangen vandaag.

Rita stelt voor om ons een dagje mee te nemen met haar auto en ons de omgeving te laten zien, ze is hier al verschillende keren geweest dus ze weet ons naar de mooiste stranden te brengen.

We zijn blij dat Rita Thai spreekt, want de kwaliteit van de wegen is goed maar er staan weinig borden langs de kant en de borden die er staan zijn vaak alleen maar in het Thais. We rijden vanaf Chumpon naar het noorden en hier zijn de stranden ook erg verlaten.

We zien onderweg helemaal geen toeristen we zijn de enige drie blanken hier op straat. Dan zien we de buien al weer aankomen. We kunnen nog net een foto maken van het uitzichtspunt. De bui bereikt ons razendsnel, dus we willen gaan schuilen in een restaurantje waar we dan gelijk wat kunnen gaan eten. Rita heeft enkele dagen geleden in een resort hier in de buurt overnacht, ze was toen de enige gast, maar nu is het resort helemaal verlaten of ze verschuilen zich omdat ze geen gasten willen krijgen.

Het is moeilijk om iets te vinden waar ze toeristen accepteren hier, de meeste resorts en restaurants zijn hier alleen voor de Thaise mensen beschikbaar. Als je hier wil eten moet je ook gelijk een nachtje blijven slapen. Eindelijk vinden we een resort waar we wat kunnen eten, het ligt aan een prachtig verlaten strand. We trakteren Rita op haar maaltijd want we vinden het reuze aardig van haar dat ze ons meeneemt vandaag.

Als we klaar zijn met het eten, klaart het een klein beetje op, we rijden terug langs verschillende uitzichtspunten.

We komen ook langs een klein vissersdorpje en we zien een paar Chinese tempels onderweg.

Het is een leuke dag geweest, we hadden niet gedacht dat we de mogelijkheid zouden krijgen om wat van de omgeving van Chumpon te zien, het is alleen jammer dat het weer niet helemaal meewerkte.

Om een uurtje of vijf zijn we terug bij het resort, we kunnen ons nog eventjes verkleden voordat we moeten uitchecken. Ze zijn zo aardig om ons de kamer tot zes uur te laten houden. Om zeven uur zullen we opgehaald worden om naar het treinstation in Chumpon te gaan, deze keer is dat wel goed geregeld.

We zullen wat eten op het treinstation en hopen dat de trein op tijd zal arriveren, omdat dit een tussenstation van de trein is, zullen we snel moeten instappen. Als alles goed gaat zullen we morgen om 8 uur arriveren in Bangkok.

Tonny

Het zit er bijna op de kinderen gaan morgen naar opa en oma mischien ga ik morgen nog ook even overleggen met Syl en Bob goede thuis reis Dikke kus Tonny