Dag 13 - 9 juni

Als we zitten te ontbijten hebben we het gevoel alsof we bekeken worden en inderdaad is dat ook zo. We zien eerst alleen een kop en hebben het idee dat het een nepbeest is. Maar dan ineens komt hij uit zijn hol te voorschijn en blijkt het een joekel van een gekko te zijn met een heel aparte kleur. Hij houdt precies in de gaten wat we eten en hangt boven ons hoofd, dus we zitten niet echt op ons gemak.

We hebben besloten om toch maar een scooter te huren vandaag, dan kunnen we alle baaien vanaf het land bekijken in plaats vanaf de boot. De eigenaresse van de huisjes belt een vriend van haar en die pikt John op, hij haalt de scooter op en dan rijden we naar verschillende viewpoints toe.

Het eerste viewpoint wat we bezoeken heeft uitzicht op Shark Island waar we gisteren zijn wezen snorkelen, vanaf een restaurantje heb je hier prachtig uitzicht op de Thian Og baai, we drinken wat op het terras en rijden dan verder naar viewpoint nummer 2.

Het view point heet John Suwan rock en het blijkt een hele klim te zijn naar boven toe, ik haak halverwege af, want het is echt bloedheet en ik heb last van mijn voeten. John maakt de hele klim naar boven toe en hij heeft een prachtig uitzicht over 2 kanten van de baai.

Dan rijden we via een ander viewpoint helemaal naar het noorden van het eiland, hier heb je een viewpoint dat heet Nangyuan terrace, het is een groot terras bij een resort waar we wat hebben zitten drinken met uitzicht op het eiland Koh Nang Yuan. Het is leuk om al deze plekken die we gisteren gezien hebben vanaf de boot, nu via het land te bekijken.

Als we besluiten naar het strand te gaan en we op zoek zijn naar een leuk strandje, begint de scooter ineens te hobbelen en ja hoor onze band is lek, dus zo kunnen we niet verder rijden, gelukkig is aan de overkant van de straat een scooter verhuurbedrijf waar ze ook banden plakken, dus we brengen de scooter hierna toe en ze plakken hem in 20 minuten voor ons.

Nu rijden we direkt naar een strandje, het ligt aan de andere kant van de pier van Mae Haad, dus het is niet ver van ons huisje vandaan. We gaan lekker zwemmen en houden het echt niet lang vol op het strand, er staat geen zuchtje wind hier en het is erg heet vandaag.

We rijden langs 7 eleven en kopen nog wat te eten en daarna loop ik terug naar het huisje en John brengt de scooter terug. We gaan op het strand liggen voor het huisje hier staat gelukkig wel wat wind en dan trekt opeens de lucht helemaal dicht en gaat het hard waaien.

Vanavond gaan we nog een keertje eten waar we gisteren ook geweest zijn. Morgen wordt weer een reisdag, we moeten om half tien onze kamer al af en worden om 2 uur afgezet bij de boot op de pier. We zullen op deze boot James en Belinda ontmoeten, we zullen naar Chumpon gaan en hier één nacht blijven.

Irene en Peter

Wat een paradijs! Jullie hebben dit alweer fantastisch gepland.
Van het ene moois in het andere.
Hier regent het nu en wordt het steeds kouder. Behalve de jongens zullen jullie zeker niets missen van ons landje denk ik zo maar.
Heel veel plezier nog de komende dagen en doe Australië de groeten van ons.
groetjes,
Irene en peter