Dag 14 - 10 juni

Vandaag kunnen we niet veel doen omdat we vanmiddag de catamaran naar Chumpon zullen nemen, we worden al om 2 uur opgehaald, maar we moeten voor half tien al uitcheken uit ons huisje.

Daarom gaan we maar iets later eten vandaag en pakken we eerst al onze spullen in. We zetten onze bagage bij de receptie en gaan dan op ons gemak ontbijten, het waait gelukkig een stuk minder dan gisteravond en het is lekker weer.

Na het ontbijt liggen we wat op het strand voor het huisje totdat de lucht in de verte pikzwart wordt en het hard begint te waaien er komt een gigantische bui aan, we gaan onder het afdak van het restaurant zitten, maar als de bui eenmaal losbarst zijn we hier ook nauwelijks droog.

Gelukkig regent het een stuk minder als we om twee uur opgehaald worden door een pick-up truck. Het voordeel van de regen is dat we nu deze keer wel binnen in de auto mogen zitten. We checken in bij de boot en gaan nog eventjes een pannekoek halen in het centrum van Mae Haad.

Om 3 uur vertrekt de boot richting Chumpon, het waait nog stevig, dus we hebben hele hoge golven en de boot gaat op en neer net alsof je in een kermisattractie zit. Gelukkig duurt dit niet de hele vaart, maar wordt de zee na een halfuurtje al een stuk rustiger.

We komen om half 5 aan bij een pier op het vastelandland. Ik dacht dat deze pier in Chumpon zou liggen, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Chumpon ligt nog zeker 25 km verderop. En net nu we in zo'n verlaten omgeving zijn, worden we niet opgehaald door het hotel. Iedereen op de boot gaat naar het treinstation of met de bus naar Bangkok. We zullen hier echter wel één nachtje doorbrengen in het Cabana Resort.

Er staat een bus klaar die iedereen naar het treinstation zal brengen in Chumpon, we vertellen de chauffeur dat we naar het resort willen en hij laat ons instappen in de bus naar Chumpon. Na een tijdje rijden komen we aan in een stad, de bus stopt en de chauffeur komt naar boven en wijst op ons. We moeten de bus verlaten midden in een drukke straat, hier staat een soort tuk tuk op ons te wachten die zal ons verder brengen naar ons resort, dat heeft de chauffeur geregeld voor ons. Heel aardig.

Het blijkt toch nog een stuk rijden te zijn, het duurt nog zeker een half uurtje voordat we bij het resort aan komen. We moeten de taxirit zelf betalen, dit was niet de bedoeling want al de transfers zouden inbegrepen zijn in de reis. We betalen de taxichauffeur gewoon en zullen later wel het geld terug proberen te krijgen. Het regent nog zachtjes en het is al zes uur voordat we op onze kamer zijn.

Het resort bestaat uit bungalows en gebouwen met hotelkamers, wij zitten in gebouw nummer 2 met uitzicht op het zwembad. Het ziet er mooi uit, het resort ligt heel erg achteraf en normaal komt hier haast geen mens, maar nu ziet er een groep van 17 Nederlanders die een rondreis maken met Fox reizen.

We kijken wat naar de TV, want ze hebben hier zelfs een Nederlandse zender, we zien een stukje over de Alp d'Huez, heel leuk om te zien hoe die Nederlandse supporters daar ook iedereen aanmoedigen. We bellen nog eventjes naar huis en dan gaan we een restaurant zoeken.

We gaan wat eten in het restaurant van het resort en daar maken we een praatje met een Zwitserse vrouw, die op eigen houtje door Thailand reist met een auto. Rita gaat al jaren in Thailand op vakantie en ze heeft zelfs Thais geleerd. Het is een leuk mens, heel actief terwijl ze toch al 62 jaar is.

Na het eten internetten we nog wat in de lobby van het resort en gaan dan lekker vroeg slapen, morgen moeten we slapen in de trein naar Bangkok, dus dat zal niet zo'n hele goede nacht worden.

Irene en Peter

Ha buurtjes,
Over de Alpe d' Huez gesproken. Joni is zes !!! keer omhoog gegaan. Een topprestatie.
Je kunt zijn blog lezen op

Ook deze locatie ziet er weer top uit!

gr. Irene en Peter