Dag 12 - 8 juni

Al vroeg worden we wakker van het geluid van de vissersboten die uitvaren de zee op. Ook maken de golven meer herrie dan je zou verwachten. We gaan om een uurtje of acht ontbijten en natuurlijk krijgen we weer boterhammen met ei, dat is in ieder hotel hier het standaard ontbijt. Als we thuis zijn zullen we de eerste weken geen ei meer willen eten.

Rond negen uur worden we opgehaald door een pick-up auto die ons naar de pier brengt voor onze snorkeltrip. Wij moeten achter in de bak zitten bij de bagage terwijl de Thaise mensen die meegaan lekker binnen in de auto mogen zitten, over discriminatie gesproken. Gelukkig is het maar een klein stukje want het zit voor geen meter met al die hobbels en kuilen hier op de weg.

Bij de pier worden we naar binnen gebracht en moeten we onze naam opschrijven, dan begint er ineens iemand naar ons te zwaaien, het zijn James en Belinda (de Australiers) die zijn toch ook maar naar Koh Tao gekomen en gaan vandaag ook deze trip maken, het zal erg gezellig worden.

De boot vertrekt en tijdens het varen wordt het programma van vandaag vertelt, we zullen 4 verschillende snorkelplekken aandoen en dan een stop maken op Koh Nang Yuan waar we lekker kunnen uitrusten. Om een uurtje of vier zullen we weer terug zijn bij de pier.

Als eerste plek doen we Shark Bay aan, de naam zegt het al hier kunnen we haaien zien als we geluk hebben. De gids zwemt voorop en inderdaad hebben we het geluk dat we een kleine haai zien zwemmen. Het koraal is hier niet zo mooi, maar we komen hier voornamelijk om de haaien te zien.

Dan brengt de boot ons naar de volgende plek, dit is de Ao Leuk Bay, dit is een hele andere plek met heel mooi koraal en veel mooie vissen. Op iedere plek stoppen we ongeveer een half uur om te kunnen snorkelen.

Nu krijgen we een soort broodtrommel met onze lunch erin, er zit rijst met beef curry in, het smaakt erg lekker na al dat gezwem. Bij de derde stop voeren de mannen van de boot de visjes, ze eten echt uit je hand een leuk gezicht, sommige bijten ook in John's rug als hij aan het zwemmen is, ze hebben waarschijnlijk nog niet genoeg eten gehad.

De laatste stop is in de Japanse tuin bij het eiland Koh Nang Yuan, dit is werkelijk een prachtige plek, grote stukken koraal en allemaal verschillende gekleurde vissen zwemmen hier. Na deze stop zal de boot ons brengen naar het eiland zelf, hier kunnen we dan heerlijk uitrusten op het spierwitte strand.

Als de boot aanmeert moeten we eerst 200 baht toegang betalen om het eiland op te mogen, het is een prachtig klein eilandje, het zijn eigenlijk twee heuvels met een klein strandje ertussen. Je hebt hier heel helder water en een uitzichtspunt boven op de berg waar je het hele eiland op de foto kunt zetten.

John loopt alleen naar boven, ik heb mijn voet gestoten aan een scherp stuk koraal en nu bloed mijn voet. Ik ga lekker in een stoeltje zitten en vind dit echt geen straf. Zelfs John houdt het wel uit om hier op het strand te zitten als hij terugkomt van zijn wandeltocht.

Om 4 uur zijn we terug bij de pier, iedereen wordt terggebracht naar zijn hotel ze hebben alleen ons vergeten in te plannen er is geen auto die ons kan wegbrengen, we zullen anders eventjes moeten wachten. We besluiten terug te lopen, het is tenslotte maar een paar minuten lopen naar ons huisje.

De rest van de dag zitten we wat bij het huisje, kijken naar de zonsondergang van vandaag en eten wat in een restaurantje wat we gisteravond zagen toen we terugliepen. Het is hier ontzettend druk en heel lekker eten, zeker voor herhaling vatbaar.

We maken plannen voor morgen, misschien huren we een scooter. Het eiland is maar 8 km lang en 3 km breed en alleen een klein stukje van het eiland heeft begaanbare wegen. De mooiste plekken van het eiland zijn alleen te bereiken met een taxiboot, dus misschien is het een beter idee een taxiboot te huren. We zullen het morgen wel zien.

Sardha

Hoi John en Carin,

Het ziet ziet er allemaal prachtig uit,vooral dat eilandje met het spierwitte strand, heerlijk............... geniet ze.

groetjes,
sardha,rajan en kids

Ricardo

haha zo te zien heeft paps ze vakantie broek weer gevonden, elke foto zelfde broek zoals gewoonlijk!
veel plezier, kom maar snel terug ligt een berg was in het washok..