Dag 11 - 7 juni

Om half 7 worden we opgehaald door Misses Toy, dat betekent dat we heel vroeg moeten ontbijten vandaag. Normaal kan je niet zo vroeg ontbijten in dit hotel, maar ze zijn speciaal voor ons eerder begonnen met koken en om zes uur staat er een uitgebreid ontbijt klaar. We kunnen kiezen uit brood, eieren tot en met nasi. Het is zonde van al het werk, maar we eten alleen een paar boterhammen met jam, want we moeten nu echt op gaan letten met wat we eten, we blijven maar aan de race.

Misses Toy is precies op tijd en brengt ons naar de pier waar de catamaran naar Koh Tao vertrekt. We varen met de Lomprayah maatschappij, deze boten varen 2x per dag naar Koh Tao, om 8 uur in de ochtend en om half één in de middag. We denken dat het rustig zal zijn op de boot, maar dan komt er een groep van Thaise mensen die een snorkeltripje gaan maken vandaag, het zijn er zeker wel 100 en die krijgen allemaal voorrang als we de boot opgaan, we sluiten achteraan en de boot vertrekt precies op tijd.

We maken eerst een stop bij Koh Phangan, daarna bij Koh Naang Yuan, hier verlaten alle snorkelaars de boot, dus er blijven maar een handjevol mensen over die verder gaan naar Koh Tao. Koh Tao is echt een eiland om te gaan duiken of te snorkelen en het eiland heeft de vorm van een schildpad, daarom wordt het ook wel schildpadeiland genoemd. We komen om tien uur aan bij de pier van Mae Haad.

Hier worden we opgehaald door een pick-up auto van ons resort de Koh Tao Beachclub, het is maar 5 minuten rijden, want deze bungalows liggen op het strand van Mae Haad Beach.

Als we aankomen rijden zien we een mooie entree en een mooi zwembad, hier worden we eruit gezet en dan blijkt dat het niet bij ons resort hoort maar dat de auto niet bij ons resort kan komen. We moeten zelf verder lopen met onze koffers over een weg met allemaal gaten en kuilen, echt een oude bende de achterkant van ons resort.

Het resort bestaat uit bungalows die aan het strand liggen, de huisjes zijn eenvoudig en hebben allemaal een tuintje met een paar stoelen en je hebt uitzicht op de zee. Het ziet er prima uit en er zijn zelfs nog een paar andere toeristen.

Het is nog lekker vroeg, dus we werken het blog bij en gaan lekker op het strand liggen, als we wat willen afkoelen in de zee, loop ik er zonder te kijken in, opeens waarschuwt John me, het zit er stikvol met zeeslakken, het zjn ontzettende grote beesten en je kan geen stap zetten zonder er op te gaan staan. Ik durf amper terug te lopen want ik weet niet of ze giftig zijn.

We besluiten dan maar een stukje te gaan lopen naar Sairee Beach, dit ligt net achter de rotsen vanaf ons huisje, hier heb je een groot strand, in het hoogseizoen is dit een heel druk strand zeggen ze, maar nu ligt er haast niemand. We lopen wat langs het strand en de winkeltjes en gaan dan weer bij ons huisje op het strand liggen.

Het is erg bewolkt als de zon eindelijk ondergaat, dus een echte mooie zonsondergang wordt het niet, maar het is toch werkelijk niet verkeerd om zo de dag te eindigen vanuit je tuintje met dit uitzicht.

We gaan hierna een hapje eten in Mae Haad, er zijn een heleboel restaurantjes, maar er zit haast niemand, het is een vreselijk dooie boel hier vergeleken met Koh Samui, er zijn wel wat mensen maar het zijn er niet ontzettend veel. We vinden een restaurantje met uitzicht op het haventje en eten lekkere thaise curry.

We lopen terug over het strand naar ons huisje en we gaan ons voorbereiden op morgen, we gaan morgen met een boot een snorkeltrip maken, die boot doet de mooiste plekjes van Koh Tao aan. We hopen dat het niet zo'n massale snorkeltrip is als die wij vanmorgen zagen op de boot.

Tonny

Wat hebben jullie het schitterend en weer van die mooie foto,s.Volg jullie iedere dag en kan dan mee genieten.Doet jullie videocamera het nog.Dikke kus Tonny

Jacky vsn Kempen

He John en Carin,
Jullie zijn goed bezig! Een goed gevoeld programma zal ik maar zeggen. En John, op de foto vlak voor de wandeling zag je er echt fantastisch uit. Zo'n broek en zulke sokken zal ik ook wel willen.
Nog veel plezier en wij houden jullie vias het blog in de gaten.

Groeten Hans en Jacky