Dag 10 - 6 juni

We eten eventjes snel een paar boterhammen want we worden al om 8.45 uur opgehaald voor de jeepsafari. Als we opgehaald worden door de 4x4 pick-up truck zitten er al 4 russen in de jeep. We stappen in en halen nog 2 duitsers op die op huwelijksreis zijn.

Als eerste bezoeken we Grandfather en Grandmother, hier maken we een stop van 20 minuten, we hoeven niet veel foto's te maken want hier zijn we tenslotte al geweest.

Dan gaat de rit verder naar Namuang waterval No. 1, dit is de kleinste waterval van de twee, maar hier gaan we we een ritje op de olifant maken. Er worden van ons 2 foto's gemaakt en die zullen vanavond naar het hotel gebracht worden. Maar de jongen die de olifant bestuurd is zo aardig om ook veel foto's van ons te maken. John gaat nog een stukje op de olifant zijn kop zitten, maar dat vindt hij niets want dat wiebelt ontzettend en het lijkt net alsof hij er voorover af valt.

Na de olifantenrit rijden we door naar Namuang waterval No. 2, dit is een veel grotere waterval en hier hebben we de mogelijkheid om te gaan zwemmen. We klimmen een stukje naar boven zodat we een beter uitzicht hebben over de waterval, we zien dat de Duitse jongen een lelijke val maakt en hij waarschuwt ons ook nog, maar toch glijdt John onderuit en komt met zijn kont in de waterval terecht. Hij heeft zich geen pijn gedaan alleen is de videocamera in het water terecht gekomen, en deze doet het nu niet meer, we kunnen gelukkig nog wel alles afspelen maar niet meer opnemen.

Dat is ontzettend jammer, want nu komt het leukste stuk van de rit, over dirt roads met veel hobbels en kuilen rijden we naar viewpoint, hier krijgen we ook een heerlijke lunch.

Na de lunch bezoeken we Buddha's Magic Garden, dit zijn geen echte buddha's dus we mogen gewoon dichtbij met ze op de foto.

We rijden ook nog langs een rubberplantage en een kokosnotenplantage, hier vertelt de gids ons hoe alles groeit en verwerkt wordt.

Als laatste vandaag maken we een stop bij Big Buddha, dit is een ontzettend grote Buddha die heel hoog zit, hier heb je ook een mooi uitzicht over de omgeving.

We worden teruggebracht naar ons hotel, waar we nog een lekkere duik nemen in het zwembad. Terug in onze kamer, föhnen we de videocamera en gelukkig blijkt hij weer te werken.

We willen vandaag eten bij het all you can eat restaurant aan de overkant van het hotel, maar als we er langs lopen blijkt het vandaag niet open te zijn, dus gaan we maar bij het restaurant er naast eten, want het is weer begonnen met regenen en we willen lekker vroeg naar bed. Morgen worden we om 06.30 opghaald om onze reis te vervolgen naar het volgende eiland Koh Tao. Dit is een veel kleiner eiland dan Koh Samui en hier hebben we een bungalow aan het strand.

Sonja en Peter

Jullie hebben al veel gezien zeg, ziet er allemaal goed uit.
Fijn dat de camera het weer doet.
Nog fijne dagen verder

Groetjes peter en Sonja