Dag 05 - 1 juni

We hebben redelijk geslapen tot een uurtje of vier, daarna lukte het niet echt meer. We zouden om 07.00 uur 's-morgens aankomen, maar doordat we te laat vertrokken zijn in Bangkok, hebben we nog veel meer vertraging opgelopen, want het is een enkelspoor en nu moest de trein meerdere keeren stoppen om de tegenliggende treinen voor te laten gaan.

We komen dus pas om 10.00 uur aan in Surat Thani, als we uitstappen willen we eigenlijk eerst wat te eten gaan kopen, maar daar krijgen we de kans niet meer voor. Op het perron staat onze chauffeur ons al op te wachten en hij heeft haast omdat we te laat zijn aangekomen.

Gelukkig is er nog een stel dat de Tree Tops excursie gaat doen, want als we de enigste twee waren geweest hadden we met de lokale bus moeten reizen en dan zouden we halverwege opgepikt worden. Maar nu blijkt er ook een Australisch stel dezelfde excursie geboekt te hebben, dus we worden nu met een pick-up truck naar onze boomhut gebracht en onderweg babbelen we gezellig met die 2 Australiërs.

De rit zal zo'n 2 uur gaan duren en halverwege maakt hij nog eventjes een stop bij een benzinepomp om ons wat eten te laten kopen en te laten plassen. Nu kunnen we eindelijk ons ontbijt gaan kopen.

Het zijn goede geasfalteerde wegen waar we op rijden en de rit valt erg mee, als we er bijna zijn, gaat het zachtjes regenen, we zijn tenslotte in het Tropische Regenwoud van Thailand, dit is éen van de natste en groenste plekken van heel Thailand. Als we aankomen bij onze boomhut is het opgehouden met zachtjes regenen het komt nu met bakken uit de lucht. We worden opgevangen door de gids van vandaag en hij vertelt het dagprogramma. We zijn net op tijd voor de lunch, dus we gaan eerst eten, hierna krijgen we de sleutel van de kamer en vanmiddag zullen we gaan tuben op de Khao Sok rivier in het Nationale park.

Na de lunch gaan we naar onze kamer, het ziet er ontzettend gezellig uit en ons balkonnetje heeft uitzicht op de jungle, er is ook een ontzettend mooi zwembad bij, alleen het stort echt van de regen, dus alles is heel slipperig en glad. De Australiërs hebben ook nog een oliefantentocht voor vanmiddag geboekt, we besluiten om met hun mee te gaan, dit komt dan na het tuben op het programma te staan.

Als we ons omgekleed hebben in zwemkleding voor het tuben is het zachter gaan regenen, we worden naar het Khao Sok park gereden met de pick-up truck en krijgen allemaal een grote rubberen band waar mee we de rivier afgaan. Het waterpeil is hoog genoeg en het is een leuk tochtje. De tocht duurt een klein uurtje en aan het einde van de rivier staat de truck ons weer op te wachten. Als we in de truck zitten wordt de lucht steeds grijzer en als we dachten dat de regen voorbij is hebben we het mis, want nu begint het echt keihard te storten van de regen, we besluiten daarom toch maar niet op de olifant te rijden vandaag, dat kunnen we misschien nog wel een ander keertje doen.

We gaan naar onze kamer en komen erachter dat deze zo lek als een mandje is, we hebben 2 bedden, maar het ene bed staat onder een druppelend plafond, af en toe valt de stroom uit en er is ook een beperkte hoeveelheid water, want als ik gedouched heb, kunnen we niet eens meer de wc doorspoelen.

We blijven op onze kamer totdat het weer een klein beetje droger wordt en dan maken we toch nog maar gauw een paar foto's. Om half zeven kunnen we aanschuiven bij het diner, er zijn in totaal aar 5 gasten in het hotel. James en Belinda (de Australiërs), een Amerikaan die op werkbezoek is, hij checked al de hotelkamers voor een tijdschrift en wij. We eten gezellig met zijn allen en blijven nog zitten om wat te drinken. De Amerikaan heeft vandaag de rafthouses gechecked waar we de komende 2 dagen zullen verblijven, hier is haast geen electriciteit, alleen maar een generator, dus het zal eventjes duren voordat de volgende verslagen weer op de computer staan.

Peter & Sonja

Ha die John en Carin,
Mooie omgeving zeg. Gaat het weer een beetje met John, hij heeft toch geen komkommers gegeten hé.
Wij zitten nu in duitsland voor een paar dagen en eten geen komkommers. Geniet van al het moois en hou ons op de hoogte van al je mooie verhalen met foto's. Groetjes van Peter & Sonja (PeSo) klinkt ook lekker