Dag 04 - 31 mei

Vandaag hebben we niet zo'n haast, we staan om 8 uur op en gaan eerst de kamer een beetje opruimen, want dit is alweer de laatste dag in Bangkok. We zullen om 12.00 uur moeten uitchecken, dus we hebben alle tijd om rustig te gaan ontbijten. Na het ontbijt pakken we de koffers weer in en maken plannen voor deze dag.

We besluiten een kijkje te gaan nemen op de Khao San Road, het backpackers gebied van Bangkok. Het is het oude centrum van Bangkok, hier zijn hele gezellige marktkraampjes, restaurantjes, barretjes en veel massage salons.

We lopen een tijdje rond en als we moeie voeten van het lopen krijgen, neem ik eerst een Fish Spa van 15 minuten. Je moet met je voeten in een bak water gaan zitten en dan komen er allemaal kleine visjes op af, die je dode huidcellen eten, het kriebelt ontzettend maar je krijgt er wel hele gladde voeten van.

We zien een paar horloges voor Dave en maken hier een paar foto's van, we mailen ze naar huis bij een internet café, want daar stikt het hier van. Je kunt voor een prikkie hier internetten en ook treintickets en excursies regelen.

Om een uurtje of vier zijn we terug bij het hotel, we hangen wat rond bij de bar en in de lounge totdat we worden opgehaald door de chauffeur van Greenwood. Hij brengt ons naar het treinstation. We moeten de trein naar Surat Thani hebben en die vertrekt om 19.30 uur van perron 4.

We komen om 18.15 uur al aan op het station dus we moeten een hele tijd hier rondhangen, we kopen nog wat te eten voor in de trein.

Als we naar het perron lopen blijkt dat de trein vertraagt is, we vertrekken pas om 20.15. Het is een slaaptrein, je kan met z'n tweeën slapen in één coupé, 1 boven en 1 onder. Al snel komen ze de bedden klaarmaken en John gaat boven in zijn bed een filmpje kijken en ik lees een boek. Om half elf gaan we slapen.