Dag 03 - 30 mei

We hebben slecht geslapen vannacht, want John heeft lopen spoken omdat hij zich niet lekker voelt, hij heeft last van zijn maag gekregen en tot laat op de pot gezeten. Hij heeft waarschijnlijk last van het eten en in combinatie met de warmte hier, is zijn maag aardig van streek geraakt. We zijn dus helemaal niet blij als om zes uur de wekker gaat, dit zijn niet echt vakantietijden.

We gaan toch maar eventes ontbijten, want we moeten straks 25 km door Bangkok fietsen. We nemen om 07.15 uur een taxi richting het verzamelpunt, we zijn blij dat we vroeg vertrokken zijn, want we belanden in de zeer drukke ochtendspits van Bangkok. We zijn gelukkig precies op tijd en het is een klein groepje waar we mee gaan fietsen, in totaal zijn we met zijn zessen, nog een Nederlands en een Duits stel.

Het eerste stuk moeten we door de drukke straten van Bangkok, maar na 10 minuten komen we in een woonwijk terecht waar we haast de woonkamers in fietsen, zo smal zijn de straatjes, iedereen zegt ons vriendelijk gedag.

We brengen eerst een bezoek aan een schooltje, daarna steken we met een klong boot de rivier over en gaat de tocht verder tussen mooie palmbomen.

We bezoeken nog een paar tempels en gaan dan een hapje eten, we keren terug met de veerpont naar het startpunt.

Het was een hele mooie route en je zou nooit verwachten dat in zo'n hectische stad als Bangkok, dit mogelijk zou zijn.

We nemen een taxi terug naar het hotel, want John heeft nog weinig kunnen eten en voelt zich niet erg lekker en het is ook vreselijk heet geworden. We doen eventjes een middag slaapje en lopen daarna bij Greenwood Travel langs om de ontbrekende trein- en boottickets op te halen. Nu gaan we naar China town toe, we proberen een route te lopen uit ons Bangkok gidsje maar dat blijkt toch moeilijker dan verwacht, omdat we haast de straatnamen niet kunnen vinden op de kaart.

We lopen door hele smalle straatjes met allemaal marktkraampjes en gaan wat eten bij een restaurant, we wachten tot het donker is geworden en maken een paar foto's, dan keren we terug naar het hotel en gaan we een filmpje kijken op de tv. John voelt zich al veel beter en zal morgen wel weer de oude zijn, dat zal ook wel moeten, want dan gaan we op weg naar de jungle.

Ricardo

Sawatikrab,
jullie moeten niet zo zeuren met dat de wekker om 6 uur ging vanmorgen, de wekker van dave ging namelijk om kwart voor vijf. Hoe gaat het daar met jullie nu liggen jullie lekker te slapen maargoed. veel plezier morgen en we volgen jullie nu ga ik maar weer verder met nederlands, groetjes van mij en van dave !

Irene en Peter

Wat fantastisch die fietstocht. Zo leer je Bangkok op een hele andere manier kennen.
En wat een prachtige foto's.
Wat leuk is het toch om jullie zo te volgen.
Vandaag was het hier ook tropisch. Maar nu regent het gelukkig weer.
Heel veel plezier in de jungle.

Sardha

Hoi Buurtjes, leuk om jullie verhaal te lezen, ik hoop wel dat john een beetje is opgeknapt anders moet hij gewoon een paar singa's nemen. Die fietstocht leek me trouwens heel leuk, ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.

groetjes,
rajan, sardha en van de meiden