Dag 01 - 02: 28-29 mei

Spannend!! Vandaag gaat het gebeuren we vertrekken naar Thailand. Buurman Peter is zo vriendelijk om ons naar Schiphol te brengen, het lijkt wel of heel Nederland vertrekt, het is ontzettend druk bij de vertrekhal. We checken om 13.15 uur in bij de Egypt Air balie en vetrekken om half vijf richting Caïro, waar we een korte tussenstop van 2 uur zullen hebben, voordat we verder vliegen naar Bangkok. Het vliegtuig zit aardig vol, we zitten naast een gezellige man die heel wat over Thailand kan vertellen omdat hij daar woont. We zijn iets te laat vertrokken in Amsterdam en hopen dat het goed komt in Caïro. Hij vertelt dat de Security vaak moeilijk doet daar, maar vandaag hebben ze waarschijnlijk geen zin om te werken, want ze kijken amper naar de handbagage terwijl de pieper toch verschillende keren afgaat. Tijdens de tussenstop maken we een babbeltje met een Nederlandse vrouw die werkt op Koh Tao bij een duikschool, zij vertelt dat er niets meer te zien is van de overstromingen die er geweest zijn in maart, dat stelt ons gerust.

We vliegen nu verder met een Boeing 777, dus een stukje groter dan de Airbus vanuit Amsterdam, het vliegtuig zit helemaal niet vol, dus kan haast iedere persoon 3 STOELEN voor zichzelf gebruiken. We hebben heerlijk languit gelegen i.p.v. krap gezeten, en konden zo ook makkelijker een tukkie doen. We hebben er korter over gevlogen dan gepland was, dus we hebben nu de vertraging vanuit Nederland weer goed gemaakt en we landen precies op tijd op Bangkok Airport. Hier zulen we opgewacht worden door de chauffeur van Greenwood Travel, die ons naar het Prince Palace hotel zal gaan brengen. We gaan eerst geld pinnen en een pre-paid simkaart kopen voor onze mobiel, zo zullen we bereikbaar zijn voor het thuisfront en goedkoop kunnen bellen naar Nederland.

Als we de aankomsthal inlopen, staan er heel veel chauffeurs te wachten op hun passagiers, als ze zien dat je iemand zoekt, houden ze allemaal hun bordjes omhoog met namen erop, dat maakt het allemaal onoverzichtelijk. We lopen maar verder want we zien niemand met de naam Bruijn erop, ineens zien we een man op ons afkomen, hij heeft geen bordje maar hij loopt doelbewust op ons af. Ik zie dat hij een map van Greenwood travel onder zijn arm heeft en dan herkennen we hem, het is dezelfde man als 3 jaar geleden, het lijkt wel of hij ons herkend heeft, we lachen erom, want hoeveel mensen zal die man wel niet gezien hebben in die drie jaar. Hij heeft voor ons de vouchers van onze reis en we rijden met hem samen in een 8-persoons busje naar het hotel.

We checken de vouchers en willen eigenlijk eventjes bij Greenwood Travel langs gaan, maar die zijn op zondag dicht. De pre-paid kaart werkt niet, het blijkt dat onze telefoon toch niet simlock vrij is, dus nadat we wat gerust hebben nemen we een taxi naar de shoppingmall MBK en kopen daar een nieuwe telefoon. We eten gelijk een hapje bij het Food Center op de 5de etage, het eten is vreselijk pittig, het zweet breekt ons uit, we moeten het nablussen met een groot glas bier en ijskoud water. We kijken nog eventjes verder hier en keren terug naar het hotel. We hebben er al een lange dag opzitten vandaag, we proberen de telefoon uit en laten via internet weten aan de jongens dat we goed zijn aangekomen.

We moeten maar vroeg naar bed, want morgen moeten we om 08.00 uur bij het verzamelpunt zijn om te gaan fietsen door Bangkok, we moeten er dus erg vroeg uit om eerst nog een ontbijtje te nuttigen.

Tonny

Wat een schitterende mooie foto,s allemaal .Vondt je het niet eng met al die visjes aan je voeten ?Wij gaan over 3 weken naar v/d valk mama voelt zich niet zo lekker en ik ook niet .Hoor je nog wel.Geniet verder en tot mails Kus Tonny