Dag 16 - 12 juni

De trein kwam precies op tijd aan in Chumpon, toen we er instapten waren de bedden al opgemaakt, dus we konden gelijk gaan slapen als we dat wilden. We hadden wat problemen om onze bagage kwijt te raken, want de mensen die in Surat Thani waren ingestapt hadden onze bagagerekken gevuld, maar na wat heen en weer geschuif konden we toch alles kwijt.

Om ongeveer half zes moesten we opstaan omdat de bedden weer als banken gemaakt moesten worden en een uurtje later kwamen we aan op het treinstation in Bangkok. De chauffeur van Greenwood stond ons weer trouw op te wachten.

Als we om 7 uur aan komen bij het Prince Palace hotel is het vreselijk druk op straat, er is markt vandaag rond het hotel en iedereen is al druk in de weer om van alles te kopen, je kunt je niet voorstellen hoeveel mensen hier op straat lopen op zondagochtend om 7 uur.

We krijgen onze sleutel van de kamer maar er zit helaas geen ontbijt bij, we vragen of we dat niet alsnog erbij kunnen kopen maar dat blijkt niet het geval te zijn. Als we op onze kamer zijn, belt één van de receptionisten op en zegt dat hij naar onze kamer zal komen met ontbijtvouchers maar dat we hem dan contant moeten betalen. Hij stopt dit geld natuurlijk in zijn eigen zak, maar dat maakt ons niets uit als we maar wat kunnen eten.

Na heerlijk ontbeten te hebben, gaan we naar onze kamer, lezen wat en kijken een filmpje en doen dan toch maar eventjes een middag tukje. Om ongeveer 2 uur 's middags proberen we een taxi te krijgen naar de Baiyoke Tower, hier gaan we eten om 6 uur, dit etentje hebben we cadeau gekregen van Greenwood omdat we deze rondreis bij hen hebben geboekt. Geen taxi wil ons daarheen brengen want het is vandaag vreselijk druk op de weg en het verkeer staat hier muurvast.

We nemen een tuktuk, we spreken eerst een prijs af voordat we instappen. Voor 80 baht zal hij ons erheen brengen, maar als we willen afrekenen met 100 baht, heeft hij zogenaamd geen wisselgeld en worden we weer opgelicht voor 20 baht. We besluiten nu echt geen tuktuks meer te nemen.

In Pratunam waar de Baiyoke Tower staat heb je heel veel marktkraampjes en ook zijn hier veel shopping malls, de bekendste is wel Central World Plaza. Op het plein voor deze winkel hebben ze een soort van game event, heel veel mensen hebben zicht als film of gamefiguren verkleed, we kijken wat rond hier en nemen wat foto's.

Om zes uur lopen we richting de Baiyoke Tower, het restaurant ligt op de 78ste verdieping en je kunt nog hoger, op de 84ste verdieping is er een platform wat ronddraait en vanaf hier kun je over heel Bangkok kijken. Voordat we gaan eten gaan we hier eerst een kijkje nemen.

Het eten bestaat uit een heel groot buffet en je kan van alles pakken, van europees eten, thai, japans en vegetarisch, voor iedereen is er wat wils. Het smaakt allemaal even heerlijk en na afloop lopen we nog een keertje naar het platform op de 84ste om ook Bangkok in het donker te bewonderen.

Voordat we terug gaan naar het hotel worden we nog lekker gemasseerd, John neemt weer een Thaise massage en ik deze keer een olie massage. We keren relaxed terug naar onze kamer, we moeten nog eventjes uitzoeken wat we morgen nog kunnen gaan doen in Bangkok.

Tonny

Welkom thuis kus Tonny

joan en gio

he , vakantie gangers ikmoet mij eigenlijk schamen want ik heb de hele reis niets laten horen dit omdat de computer op zolder niet zoveel meer wordt gebruikt sinds de komst van de laptop . wel ik vannavond met veel plezier jullie reis verslag gelezen . mooie reis geweest !!!1
spreekje later groeten joan en gio