Dag 08 - 4 juni

Vandaag vertrekken we uit de jungle en dat wordt hoog tijd ook, wat alles begint een beetje te stinken. We kunnen zeker wel een douche beurtje gebruiken en vooral onze kleding is aan een wasbeurtje toe. Als we de boel aan het inpakken zijn, komen we erachter dat ook wij bestolen zijn. Belinda had al eerder ontdekt dat ze geld miste, er was 500 baht van haar gestolen. En nu missen wij de Euro's die tussen onze paspoorten zaten, het is zo'n 80 Euro. We denken dat het geld gestolen is in de boomhut terwijl we aan het tuben waren, dat is de enigste keer geweest dat we ons geld moesten achterlaten in onze kamer. Nu kan je zien dat je zelfs in de jungle nog goed op je spullen moet letten, we vertellen het aan de gids zodat hij het door kan geven aan de manager.

Om negen uur, worden we weer met zijn viertjes naar het vasteland gebracht door de gids met de longtailboot. Als we hier aankomen moeten we ongeveer een uurtje wachten totdat Melvin en Jolanda bij ons gebracht worden samen met onze bagage die in de boomhut was achtergebleven. Nu alles er is vertrekken we met een mini-busje naar Surat Thani naar de Phantip maatschappij waar de boottickets gekocht zijn.

Melvin en Jolanda gaan ook met de boot naar Koh Samui, maar we moeten nu afscheid nemen van Belinda en James, zij gaan naar Koh Panghan, dit eilandje ligt iets verder dan Koh Samui, dus zij hebben een andere boot nodig. We nemen afscheid en wachten op de touringcar, die ons nu naar de pier zal brengen waar de boot naar Koh Samui vertrekt.

We hebben de boot van half twee ipv half één, dus we zullen een uurtje later aankomen dan gepland, we hopen dat onze chauffeur die ons komt ophalen er dan nog steeds zal staan. Er staat inderdaad een vrouw ons op te wachten om ons naar het Nova Samui resort te brengen. We nemen snel afscheid van Melvin en Jolanda en stappen in. Het resort ziet er schitterend uit en het weer is ook prachtig hier.

Het eerste wat we doen is een douche nemen en onze kleding naar de wasserette brengen, we gaan Chaweng bekijken en het is hier 's-avonds echt ontzettend gezellig. Er zijn heel veel winkeltjes, restaurantjes en massage salons. We zijn van plan om ons morgenavond eens lekker te laten masseren, dat hebben we wel verdiend. John heeft al een salon gezien waar hij wel een bezoekje zou willen brengen, de Pink Lady massagesalon, die blijk je overal in Thailand te hebben en niet alleen in Pattaya.

Om negen uur worden we weer opgepikt door de chauffeur van het hotel, want het hotel heeft een gratis shuttlebus service naar het uitgaansgebied, dat scheelt weer een aantal taxiritjes. We skypen en bellen wat met de jongens en brengen iedereen weer op de hoogte van onze avonturen voordat we naar bed gaan.

Morgen gaan we eens heerlijk rustig aandoen, dat hebben we wel verdiend na zo'n reisdag, want we zijn van negen uur tot half zes onderweg geweest vandaag.